onsdag den 3. april 2013


Jeg fandt efter lidt søgen, forskellige insekter på min biotop, men "insektet" på billedet ovenfor, har jeg ikke kunne arts bestemme endnu, den minder om en orm, eller en larve, men har 2 rækker med 3 ben foran. Men hvad er det? Tusindben på et larvestadie??

De insekter jeg har fundet, men som jeg desværre ikke har kunne tage billeder af, fordi de bevæger sig for meget i min lille indsamlingsspand, er:

Tusindben (Archijulus subulosus - smådyr)

Stenskolopender/alm. skolopender (Lihtobius forficatus - smådyr)

Glat bænkebider/murbænkebider (Oniscus asellus - krebsdyr)

Gul og sort mariehøne, minder lidt om en Coccinula quatuordecimpustulata (det hedder den også på dansk - insekt)

Gråænder, både han og hun (Anas platyrhyndios - fugle)

og selvfølgelig en skrubtudse (Bufo bufo - padder og krybdyr)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar