søndag den 28. september 2014

Udfordringsprojekt

Der bliver arbejdet meget med perler og perleplader i både børnehaver og sfo, men kreativiteten er tit reruceret til valg af en standard plade og perlernes farvevalg.

Jeg vil udforske de mange muligheder der er for at lave forskellige funktionelle ting og måske noget af æstetisk kvalitet. Jeg vil desuden godt udfordre dette lidt, således at der rykkes lidt ved grænserne og kreativiteten. Jeg vil prøve at arbejde med andre måder at forme perlepladerne, sætte dem sammen med andre materialer og prøve at skabe noget helt nyt.

Jeg vil blandt andet prøve at lave:

Smukkeperler
Lysestager
Køleskabsmagneter
Nøgleringe/mobilvedhæng
Perlemaleri/billede
Skåle og fade
Blyantholdere
Lampeskærme
Sparegris
Samt perle dekoration til at give gl. ting nyt liv.

Jeg har søgt inspiration på nettet og fået ideer til nytænkning i forhold til nye projekter. Så nu vil jeg i løbet at de næste par uger prøve nogle af ideerne af og løbende øge udfordringdniveauet..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar