onsdag den 15. oktober 2014

Lysestager

Lysestager

Med mine erfaringer fra den bådformede blyantholder, så ville jeg prøve at lave nogle lysestager.


Jeg fyldte en kaffekop med perler, smeltede dem i ovnen, trykkede perlerne lidt sammen, tilbage i ovnen, ud af ovnen og trykke perlemassen lidt sammen, dette gentog jeg et par gange. Da jeg så skulle bore huller til kronelysene, så opdagede jeg at de fleste perler i midten af formen, ikke var smeltet og de kunne derfor hældes ud og genbruges.  

Jeg modificerede så smelteprocessen lidt og fik en mere massiv lysestage, her blev der igen boret huller så der kunne komme lys i.

Ligeledes lavede jeg nogle, hvor der blev lavet nogle større huller, så det passede til fyrfadslys.

I processen med at bore i disse massive lysestager med mere, så fik jeg lidt uventet skabt et biprodukt, i form af plastik/perle savsmuld. Dette er meget dekorativt og nærmest helt guirlande agtigt. Det var sjovt og noget uventet at stå med dette biprodukt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar