lørdag den 18. oktober 2014

Naturen når den er bedst

Naturen når den er bedst

Ja selvom man er i skoven med det formål at få rørt sig lidt, så bliver man alligevel positivt overrasket over mulighederne i naturen.

Som i forlængelse af mit tidligere indlæg om skovens som træningsfacilitet, så var det bedste dog opdagelsen af dette. Videoen er ikke af bedste kvalitet, men håber at man kan se, hvad vi fik øje på.

Jeg ville samle noget der lignede affald op, da det såkaldte affald stak af. Lidt paf, måtte jeg lige sunde mig og finde kameraet frem og tage disse billeder af snogen (Natrix natrix), kendetegnet ved at være sort og med de to gule pletter i nakken. 

Den var ærligt talt ikke lige så begejstret for at se os, som vi var over at se den. Vi tog nogle billeder og ville så lade den være i fred. Eller retter sagt, jeg ville lade den være i fred, Lucas som hurtigt identificerede den som værende en snog, ville prøve at fange den, men nåede kun at røre halen. 

Men flot var den og der en vis ellegance over den måde den bevæger sig henover skovbunden på. Men stort øjeblik for ikke kun faderen, men også drengene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar