onsdag den 8. oktober 2014

Sparegris

Sparegris / Pengetank


Nu er jeg selv vild med at lære nye ting og det har smittet af på min søn, derfor syntes jeg at vi skulle lave en ting sammen og som belønning var det en ting der kunne stå på hans børneværelse bagefter. Jeg så på nettet at man kunne lave terninger og små firkantede beholdere af perler. Så derfor blev vi enige om at vi skulle prøve at lave en sparegris ud af Hama midiperler. Inspirationen stammer lidt fra bardommens jumbobøger/tegneserier, mere præcist onkel Joachims pengetank.

Først skulle der lige sorteres perler, så vi havde de farver der skulle bruges. derefter lavede jeg sammen med vores Lucas, 3 skabeloner som der allesammen skulle laves et sæt af. Det vanskelige var at lave perlepladerne som brikker, hvor motivet blev rigtigt, når de senere skulle samles.

Næste trin var at samle disse perleplade som puslespilbrikker og med bagepapir og strygejern, så kunne siderne stryges sammen.

For at få en ekstra dimension på pengetanken, så valgte jeg at lave i låg til pengetanken, så mønt indkastet var skjult. Dette låg blev lavet ved at lime flere perleplader sammen.

Pengetanken og låget, med "tegneserie dollar tegnet på siderne og på toppen af pengetanken. Jeg syntes at det normale dollar tegn ser mærkeligt ud, når man nu er vokset op med tegneserie udgaven.


Det færdige resultat. Noget som jeg også har sat flere af børnene i SFO'en igang med. Syntes selv at resultatet blev hæderligt og ikke mindst detaljerne i mønsteret, samt låget.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar